"ת'ור: העולם האפל" גרף 104 מיליון דולר

קולנוע
לאחר צאתו לאקרנים בסוף השבוע האחרון, הסרט השני בשלב השני של פרוייקט הנוקמים מאת מארוול, גרף כ-104 מיליון דולר בהקרנות מסחריות בכל העולם, זאת טרם הקרנתו בארצות הברית.

"ת'ור: העולם האפל" גרף 104 מיליון דולר
"ת'ור: העולם האפל" גרף 104 מיליון דולר

הסרט "ת'ור: העולם האפל", בדומה לקודמו "ת'ור" מ-2011, מבוסס על הקומיקס "ת'ור" מאת סטן לי, לארי וויבר וג'ק קירבי. קשת הסיפור של תור הופיעה לראשונה בחוברת של מארוול קומיקס בשנת 1962. דמותו מבוססת על האל הנודע ת'ור מהמיתולוגיה הנורדית . ת'ור ממוקם במקום ה-14 ברשימת גיבורי העל האהובים ביותר ובמקום הראשון ברשימת גיבורי העל החזקים ביותר של מגזין הקומיקס "wizard". דמותו של ת'ור עובדה לא מעט פעמים לטלוויזיה בסדרות אנימציה שונות של מארוול, אבל לא בקולנוע, עד כאשר החליטו במחלקת הקולנוע של מארוול לעבד למסך הגדול את פרוייקט "הנוקמים" ואז הוחלט לייצר סדרת סרטים שבו תופיע דמותו של ת'ור. בקיץ 2009 החלו הצילומים של הסרט הראשון שבו מופיעה דמותו של ת'ור. את הסרט נבחר לביים קנת' בראנה שבדרך כלל היה מוכר עד אז בתור במאי סרטי דרמה. לתפקיד הראשי של ת'ור נבחר כריס המסוורת', שחקן ודוגמן אוסטרלי שהופיע עד אז בעיקר בסדרות פופולריות בארץ מולדתו.

במאי 2011 יצא "ת'ור" למסכים והפך ללהיט ענקי בכל העולם ולאחד הסרטים המפתיעים של אותו הקיץ, שנה לאחר מכן יצא "הנוקמים" שלא רק שהפך לשובר קופות ענקי ולסרט המצליח ביותר של שנת 2012 אלא לתופעה עולמית של ממש.

תור: העולם האפל | טריילר מתורגם מס' 2



הסרט הבא בסדרת "הנוקמים" ייצא בקיץ 2015 ובמארוול כבר מתחילים לחמם את האווירה. איירון מן 3 יצא בקיץ השנה ושבר קופות משהיה לסרט הראשון בשנת 2013 שגורף הכנסות של מיליארד דולר, קפטן אמריקה: חייל החורף צפוי לצאת באפריל 2014, כשגם "ת'ור: העולם האפל" מהווה חלק מהיקום הקולנועי של מארוול. מרבית צוות השחקנים המקורי של הסרט הקודם משחק גם בסרט הזה אבל בעמדת הבמאי בוצע שינוי קטן. קנת' בראנה, שביים את הסרט הראשון הלך לביים את "ג'ק ריאן" שייצא בדצמבר 2013 ובמקומו הובא את אלן טיילור (שקודם לכן ביים פרקים בסדרות כמו "המתים והמהלכים", "דם אמיתי" ו"משחקי הכס").

עלילת הסרט מתרחשת זמן קצר לאחר האירועים שהתרחשו בסרט "הנוקמים". ת'ור (כריס המסוורת') חוזר לאסגארד כדי לכלוא את לוקי (טום הידלסטון) וכדי להשליט סדר ולהחזיר את השקט לשבעת הממלכות שבשליטתו. שרשרת אירועים בלתי צפויים גורמת לת'ור לגלות שכח אפל ומסתורי מנסה להשתלט על הממלכה שלו, וממנה על כל העולם ושמלקית' (כריסטופר אקלסטון), האויב הגדול ביותר שלו ושל אביו מעורב בעניין. ת'ור יוצא למסע כדי לגלות את מקור הכח המסתורי, מה שמחזיר אותו גם לכדור הארץ, לאנשים שאיתם נפגש בסרט הקודם וגם לג'יין פוסטר (נטלי פורטמן) אהובתו.

"ת'ור העולם האפל" מוקרן בארץ מאז ה-31 באוקטובר בגרסת תלת-מימד ובגרסא רגילה. במהלך סוף השבוע הוקרן הסרט גם באירופה, בעיקר בריטניה וצרפת ועד כה מגיע סכום ההכנסות ל-109,400,000 מיליון דולר משהוקרן ב-36 מדינות, לפני שיוקרן השבוע בהקרנת בכורה בצפון אמריקה. הסרט צפוי להיות מוקרן גם בארגנטינה, איטליה, יפן וסין, שוק הקולנוע השני בגודלו בעולם.

"ת'ור: העולם האפל", הוא סרט אמריקאי בבימויו של אלן טיילור, על פי תסריט מאת כריסטופר יוסט, כריסטופר מרכוס וסטיבן מקפליי, ובכיכובם של כריס המסוורת', נטלי פורטמן, טום הידלסטון, סטלן סקארסגארד, אידריס אלבה, כריסטופר אקלסטון, ג'יימי אלכסנדר, קאט דנינגס, כריס אודאוד, אנת'וני הופקינס, רנה רוסו.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ת'ור: העולם האפל" גרף 104 מיליון דולר
סרטים בקולנוע