"משימה חתולית בהחלט": מיותר להורים בהחלט

ביקורות
סיפור המסע של ארבעת החיות האקראיות הללו הוא סיפור שכל הורה יכול לקוות לו. נופש בקולנוע, בחסות ההתחממות הלוקאלית בחג הפסח ההולך ומתקרב. מזגן הדלק, עיניים עצום. שעה וחצי לילדים. גו!

"משימה חתולית בהחלט": מיותר להורים בהחלט
"משימה חתולית בהחלט": מיותר להורים בהחלט

בזמן שבאולם הקולנוע לידכם לא נותרו כרטיסים ל"סרט לגו 2" המבוקש עד מאוד ואתם נתקעתם עם הילדים בסרט הלא מוכר הזה, אתם יכולים לרשום רק יתרון אחד בולט עבורכם - מדובר בסרט שכל כולו לילדים ונוכחות הורית אינה חובה, ככה שאם תפספסו את רובו ככולו בשינה עמוקה ותרשמו התעוררות מביכה מקרית מהנחירות של עצמכם, ככל הנראה לא הפסדתם שום דאחקה או בדיחה מצחיקה שנועדה עבורכם (אלא אם היא על הנחירות שלכם). אולי הילדים יהנו, אבל בכל הנוגע להנאה שלכם; אפשר ורצוי להנות מהמזגן הקריר בדיוק שהחום החל להעיק בחוץ ואפשר גם לתפוס תנומה; אף אחד לא יאשים אתכם.

מדובר בסיפור מסע של חיות. אנימצייה זולה למדי וסרט שיעבור מתחת לרדאר, אבל בשורה התחתונה יהווה הנאה מסוימת עבור הקטנים. בתחילה זה נראה כמו סיפור שהולך לפי נורמות סרטי המצוירים, על פיהן החיות מדברות ומתקשרות בינן לבין עצמן ומתקיים מחסום בלתי נראה של שפה והתנהגות עם בני האדם, אך עם הזמן מסתבר כי החיות מאמצות תכונות אנושיות רבות ובני האדם אף מתייחסים אליהם כמעט כשווים, בכל הנוגע ליכולות התקשורת והפעולות שהן מבצעות.


אוקיי..הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש | צילום: IMDB

ממבט ראשון אפשר לטעות ולחשוב שמדובר פה באדפטציה של "הקוסם מארץ עוץ", כאשר מספר מיספיטס נפגשים בכדי להעניק לעצמם את התכונות שחסרות להם בשביל להיות שלמים ומאושרים. תרנגול שמחפש שקט ושלווה בלול תרנגולות הוא הראשון שנראה כי הוא שתול במקום הלא נכון, כאשר שאר התרנגולות זקוקות לאחד רציני ומצביעות על הדחתו ובישולו לפני כולן. כלב שמירה פחדן בשם אלביס הוא השני בתור, שצפוי להימלט מחיי הכליאה שלו אצל איכר מתעלל, שרק לועג לו ומתעלל בו. לבסוף יצטרף לכולם גם חמור שרוצה לגרום לכולם להאמין כי הוא זברת קרקס אקזוטית.

כולם יונהגו על ידי מארני, חתולה מבויתת וחובבת סדרת בלשות. מארני מתפנקת בביתה של אישה קצת מוזרה, אשר מתייחסת אליה כמו ילדתה. היציבות בחייה מתערעת כאשר פול, אחיה החורג של הגברת, בביתה גרה מארני, מגיע לביקור ולטיפול ארוך וממושך. הוא טוען שהוא נדרס על ידי רכב וזקוק לאחותו המסורה שתטפל בו. מארני לא חושדת בכלום, גם בעודו קם על רגליו על מנת לבצע ריקוד ניצחון בעבור שוד מוצלח נוסף, כאשר אחותו אינה בבית. פול משכנע את מארני כי הוא סוכן חשאי, שנשלח לחקור מספר גניבות שהתרחשו בעיירה הקטנה והמנומנמת והוא אף ממנה אותה להיות סוכנת, עובדה שרותמת את מארני למשימה בלשית, שנועדה לגלות את זהותם של הגנבים.


עוד טיפה, עוד טיפה...הנה זה נופל | צילום: IMDB

הסרט באמת מיועד כל כולו לילדים, כאשר החוויה של המסע והגילויים היא חוויה פשטנית, עם מוסר השכל פשטני למדי ובעל פנייה מועטה עד כמעט לא קיימת לקהל מבוגר. אין ולא יהיו הפתעות בסיום הסרט. הדמויות רדודות למדי וכך גם הבדיחות שעוטפות את הסרט. הוא לא מנסה להצהיר על עצמו מעבר לכך, על אף העובדה שדווקא צמד הבמאים שלו: כריסטוף ו-וולפגנג לאונסטיין, זכו לפני שלושה עשורים באוסקר על סרטם הקצר: "Balance", אך מאז לא התבלטו עם עבודות אחרות בתחום הבימוי או בכלל וקצת מפתיע שדווקא בפרויקט הזה הם בחרו בכדי שיהיה סרטם הראשון הארוך, בתור במאים.

קשה להצביע על משהו בולט בסרט, מעבר לעובדה שהוא נעשה עבור ילדים קטנים במיוחד ואמירה זו נאמרת עם כוכבית בולטת ומודגשת, כאשר משום מה צמד הבמאים בחרו לשלב לא מעט קטעי יריות, מצד בני האדם לעבר החיות. כוכבית שמדגישה נקודה שלילית מאוד, בסרט שאמור להיות שיא התמימות הילדותית ועם זאת בוחר להכתים את אותה התמימות עם מספר סיקוונסים קצרים ומיותרים, בהן נעשים ניסיונות חיסול מצידם של בני האדם ולא כל כך ברור מה הניע את צמד הבמאים להכניס את אותם חלקים מיותרים, שדווקא בבירור פחות מיועדים לקהל אליו מייעדים הבמאים את הסרט.


מי אמר שהכלב לא יודע לנהוג?! | צילום: IMDB

מה שהתחיל כמו סוג של אותו מסע מופלא של דורותי עם שאר דמויות "הקוסם מארץ עוץ" נותר ככזה אך ורק בגדר רעיון במוחו של צופה אחד באולם הקולנוע. מה שמתקבל במציאות הוא סרט מסע חביב מינוס, עם מעט מאוד שאיפות וגם מעט מאוד זמן לשבת מול מסך הקולנוע עם הילדים, אבל בהחלט סרט שהוא פיתרון לבעיית רכישת הכרטיסים בזמן עבור "סרט לגו 2". אם תספיקו בפעם הבאה, פשוט תקנו קצת לפני כן, תוכלו גם כן להנות ולא רק מהמזגן המקרר.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משימה חתולית בהחלט": מיותר להורים בהחלט
סרטים בקולנוע