"פיטר ראביט 2": הארנב שוב שובב

ביקורות
פיטר הארנב חוזר בסרט נוסף ואפילו די מודע לעצמו ונותר סרט נחמד מאוד לילדים ולמלווים שלהם ולא יותר מזה. לפני שהקורונה תתחיל לסנן לכם בילויים משותפים עם הילדים, אפשר לתפוס אותו עדיין בקולנוע.

"פיטר ראביט 2": הארנב שוב שובב
"פיטר ראביט 2": הארנב שוב שובב

הסרט על פיטר הארנב מוגדר בבסיסו בתור בילוי משפחתי, שאתם יודעים בדיוק מה אתם עומדים לקבל. אין כאן שום בשורה בכל הנוגע אמצעים וויזואליים מתוחכמים, מעבר לגראפיקה ממוחשבת מרשימה למדי, שמצליחה לשדך בין בני אדם לדמויות מונפשות (ואחרי שראינו את טום וג'רי - מסתבר שגם את זה צריך לדעת לעשות טוב, במידה מסוימת). לא מדובר בסרט שמנסה לאתגר אתכם או את ילדיכם בכל הנוגע לעלילה שלו והמסרים שהוא טומן בחובו (ואחרי שראינו את טום וג'רי - מסתבר שגם את זה צריך לדעת לעשות טוב, במידה מסוימת).

פיטר, הארנב השובב, כבר הפך להיות חלק ממשפחה, אפילו קצת לפני שהיא הופכת להיות משפחה אמיתית ומסורתית. הוא עדיין חש פחות אהוב ומקובל על ידי תומאס מקרגור הצעיר (המגולם על ידי דונל גליסון הנהדר) ו-בי (רוז ביירן המצוינת) עדיין מגוננת עליו כאילו שהוא הבן הקטן שלה, גם כאשר זה אומר לנזוף בבעלה הטרי, כאשר הוא חוצה את הגבולות המקובלים עם הארנב החביב עליה. פיטר עדיין מוקף בעדת הארנבונים הרגילה שלו והפעם יש להם בעיה קטנה, כאשר אין ממי לגנוב את ירקות הגינה, כי הכל כבר מוסדר ומסוכם עם משפחתם החדשה. השועל לא צריך לרדוף אחריהם והסרט מתחיל בכך שמוסר אתגר וגם עניין מסוים מחייהם של הארנבונים השובבים.


אז מפסיקים לגנוב ירקות מהגינה עכשיו? | באדיבות סרטי פורום פילם

מי שדווקא כן מתקדמת למקומות מסוימים וחדשים היא בי, אשר מקבלת הצעה חד פעמית להגיע לעיר ולפגוש מו"ל מוביל (דייוויד אוילאו) בחברת ספרים מובילה, שיוכל להעלות אותה על דרך המלך בכל הנוגע לכתיבה שלה. מה שמתחיל בתור הצעה קוסמת וקסומה לבחורה הפשוטה מהכפר שרק רצתה לכתוב על עלילות הארנב החביב שלה, הופך לאט לכלול אובדן זהות, בכדי לפרסם ולמכור מרצ'נדייזינג וברור לכולם ש-בי תצטרך לבחור בשלב מסוים בין האמת האומנותית שלה ובין הרצון להרוויח המון כסף, להיות מפורסמת ואהובה וכמובן לזכות בהצלחה חובקת עולם - כאשר המחיר הוא איבוד דרכה התמימה ההתחלתית.

מצחיק שהסרט מדבר על איבוד זהותו של סופר ספרי ילדים, בעוד הוא עושה בדיוק אותו הדבר לאותו מוצר צריכה של הילדים - פיטר הארנב. אמנם הסרט לא מלביש, בסופו של דבר, את פיטר וחבריו בבגדי מעצבים או שולח אותם לחלל, אבל שלוש שנים לאחר הסרט הראשון שלא גרף הצלחה יוצאת דופן מגיע לו הסרט השני וסוחט את הגזר הזה עוד טיפה, בשביל מרצ'נדייזינג ובשביל לסמן וי עם עלילה מופרכת למדי, שמנסה בעיקר לעטוף את העובדה שהיא חוטאת לאחד המסרים המרכזיים בסרט בעצמה ומעבירה סוג של ביקורת פנימית מודעת מאוד, שלא מנקה אותה או את ממרקת את מצפון יוצרי הסרט.


כאן כל הארנבים בכפר ובעמוד הבא...בחלל | באדיבות סרטי פורום פילם

בד בבד ללבטים הפנימיים של בי, בנוגע להמשך דרכם של גיבוריה הפרוותיים בספר נוסף, מוצא את עצמו פיטר גם הוא במעין התלבטות משונה, כאשר הוא חובר לארנב בוגר, שמציג את עצמו בתור חבר של אביו. פיטר המתוסכל מהתיוג הבלתי פוסק שלו בתור ארנב בעייתי ומאוד שובב, על גבול ה"רע", מחליט ללכת עם הדימוי שלו עד הסוף ולמצות את החלק הזה למקסימום בכדי לקצור הצלחה מסוימת ולהוכיח לאחרים, המפקפקים בו ממילא, את ערכו האמיתי ואת יכולותיו, גם בימים שאחרי ימי הזוהר והתהילה שלו.

המסקנות יהיו מאוד ברורות לכם ולילדיכם והסרט לא יתעלה לרמה גבוהה מדי בשום שלב שלו. העלילה מגוחכת למדי, כפי שצריכה להיות לסרט ילדים, אבל יש בה לא מעט רגעי קסם וחן - עובדה שמציבה אותה כבר יותר גבוה מסרטים כושלים אחרים ששוחררו לאחרונה בעבור הילדים (כחכוח בגרון ומשהו שמתחרז עם כרום וטרי). אין בסרט אתגר ממשי, אבל הוא לחלוטין עונה על כל הצרכים של הילדים וגם של ההורים, כאשר ההומור שלו לעיתים קורץ למבוגרים שבאולם ולעיתים הוא סתם מצחיק, שטותי ושובבי - באופן מדויק למדי, כמו הגיבור הראשי הפרוותי שלו.


אנחנו חמודים ולא מזיקים בכלל | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
מוצר חמוד ומתקתק לכם ולילדים שלכם, שעל אף שהוא בעצמו יוצא נגד התמסחרות וקפיטליזם, במידת מה, הוא עושה בדיוק את מה שהוא מצפה מהגיבורה הראשית שלו לוותר עליו.

משפט על הבמאי:
וויל גלאק, חובב הקומדיות הקלילות (בין היתר על "ידידים פלוס") חוזר לביים את הסרט השני, אחרי שביים את הראשון ועושה שוב עבודה סבירה מאוד וכאשר יש איזה בסיס השוואתי כיצד להכין לייב אקשן טוב לילדים או; כיצד לא להכין לייב אקשן גרוע לילדים - הניצחון שלו ועבודתו כבמאי הופכים קלים הרבה יותר.

משפט על השחקנים:
ככל הנראה אתם תראו את הגרסה המדובבת. אין תסריט אחר, במסגרתו הורים לוקחים את הילדים שלהם לגרסה באנגלית של הסרט הזה. אבל לו הייתם רוצים לבחון בכל מקרה את הגרסה האנגלית, הייתם נהנים מקולותיהם של ג'יימס קורדן, מרגו רובי, סיה, סם ניל ואליזבת' דביקי וגם כמובן מקולותיהם המקוריים של גליסון, ביירן ואוילאו.

משפט על אורך הסרט:
מה שטוב הוא שהוא קצת מתחת לשעה וחצי, אז...תבלו.



סיכום המבקר
10/
6.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "פיטר ראביט 2": הארנב שוב שובב
סרטים בקולנוע