"ד'ארטניאן ושלושת המוסקטרים": עוד מאותו דבר?

קולנוע
נוצות על כובעים, חרבות שלופים ואוכפים חורקים מוכנים לרכיבה: סרט חדש על שלושת המוסקטרים הגיע לאקרנים באירופה - והוא הפרק הראשון בעיבוד קולנועי סוחף ממולדתו של אלכסנדר דיומא. איך יצא "דארטניאן" והאם אפשר להיכנס שוב ושוב לאותה בריכה ישנה?

"ד'ארטניאן ושלושת המוסקטרים": עוד מאותו דבר?
"ד'ארטניאן ושלושת המוסקטרים": עוד מאותו דבר?

בלילה גשום, לאחר שבקושי הגיע לפריז מחבל גסקון, ממהר ד'ארטניאן הצעיר (בגילומו של פרנסואה סיביל, "תוצרת צרפת") להגן על גברת בלונדינית בכרכרה. על מאמציו הוא חוטף קליע ומסיים בתחתית בור שופכין. כמובן שזה יהיה מקורי ביותר אם בגרסה הקולנועית החדשה של הרומן מאת אלכסנדר דיומא הדמות הראשית תיהרג מוקדם, אבל לא - ספר תפילה בכיס עצר את הקליע, אבל אף אחד לא יכול למצוא צדק לגסקוני שאך זה זחל מהקבר.


רק תסבירי לי מה לעשות עם הפרחים האלו? | צילום: IMDB

לאחר שמסר מכתב המלצה מאביו לראש משמר המוסקטרים, הוא מצליח להעליב את אתוס (בגילומו של ונסן קאסל), פורתוס (פיו מרמאי) וארמיס (רומן דורי) ברצף של דקות ספורות - ומאותגר לדו-קרב על ידי כל אחד מהם, במה שכזכור הופך לתחילתה של ידידות מופלאה. כתוצאה מכך, הרביעייה הקאנונית תצטרך להציל לא רק את המוניטין של המלכה אן (בגילומה של ויקי קריפס) מהתחבולות של החשמן רישלייה (אריק רוף), אלא גם את חייו של אתוס. והדרך שלהם תהיה קוצנית במיוחד - בעיקר הודות למאמציה של מיליידי (בגילומה של אווה גרין המופלאה).

למצער הסרט טרם הוקרן בארצנו ולא ברור אם יימצא לו מפיץ. אבל התסריטאים מתייה דלפורט ואלכסנדר דה לה פטלייר, שכבר עבדו יחד על הדרמה "Le Prnom" וסרט האקשן "22 קליעים" עם ז'אן רנו, נחשבים למוצלחים בתחומם. עם זאת, הצמד ניסה להוסיף הרפתקאות חדשות לעלילה המקורית כמו קונספירציית ההוגנוטים ואפילו דמויות לסיפור המוכר עד כאב: למשל, אחיו הערמומי של המלך הטיפש לואי ה-13 (בגילומו של לואי גארל), אשר להוט לדחוף את צרפת למלחמה עם אנגליה.


דחוף לעשות שחורים באף | צילום: IMDB

ועדיין, לא משנה מה יגידו הטהרנים, כשבודקים את הסרט החדש בזכוכית מגדלת עם התאמה לטקסט המקורי, ברוחו זה די עיבוד קולנועי מוצלח לדיומא. עם נימוסים מקושטים, יריבים עזים, תלבושות יפות להפליא וקו רומנטי הכרחי (קונסטנס בואנסייה, אהובתו של ד'ארטניאן, מגולמת על ידי לינה קורלי מ"הכרוניקה הצרפתית של הליברטי, קנזס איבנינג סאן" של ווס אנדרסון).

הרפתקאותיהם של המוסקטרים אפילו נקטעות "במקום הכי מעניין" - כלומר, בדיוק כפי שפורסם במקור הרומן הזה עם המשך בעיתון Le Siecle. גם כל השחקנים מתאימים לתפקידיהם - הליהוק לא מעורר שאלות. אלא אם כן התברר שקאסל הוא אתוס מעט זקן, אבל נראה שזה סוג של שלום משפחתי: אביו ז'אן פייר קאסל הצליח להיות לואי ה-13 בסרט "שלושת המוסקטרים" (1973) מאת ריצ'רד לסטר וד'ארטניאן בסרט "ד'ארטניאן וסראנו" (1964) של אבל הנס.


תודה שאתה מסתיר את קרני השמש, באמת התחלתי להזיע | צילום: IMDB

הבמאי מרטין בורבולון (שביים את "אייפל" עם דוריס בתפקיד הראשי) והצלם ניקולא בולדוק (שצילם את "אויב" של דֵנִי וִילְנֵב) נטשו את רצף הווידאו הזוהר לטובת פלטה מעט מלוכלכת והם צילמו את סצנת הדו-קרב של המוסקטרים עם ד'ארטניאן - במיטב המסורות של סרטי פעולה קוריאנים. אבל למוסקטרים החדשים יש את כל זכות הקיום והם לא נחשבים לחילול ולא סטייה מהרומן המקורי - בניגוד, נניח, לסרט התלת מימדי האמריקאי של פול ו.ס. אנדרסון ("שלושת המוסקטרים" מ-2011). והכי חשוב - הסרט לא נותן לך להשתעמם, מה שעם שמירת זמן של שעתיים ועלילה ידועה זה כבר הישג. נותר רק לאחל שבסרט ההמשך, שנקרא "שלושת המוסקטרים: מיליידי" שייצא בדצמבר 2023, כל התכונות החיוביות הללו יישארו ללא שינוי.


משוך! | צילום: IMDB

התקווה היחידה היא שיימצא לסרט הזה גם מקום בבתי הקולנוע בארצנו.
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ד'ארטניאן ושלושת המוסקטרים": עוד מאותו דבר?
סרטים בקולנוע